FOTOGRAFIA DNA OKA

Kiedy lekarz okulista wykonuje fotografię dna oka ?

Fotografia dna oka jest obecnie popularnym sposobem archiwizowania schorzeń nerwu wzrokowego, siatkówki i naczyniówki oraz naczyń siatkówki. Jest niezmiernie istotna w dokumentacji i obserwowaniu rozwoju wielu schorzeń toczących się na dnie oka. Znajduje zastosowanie między innymi w AMD (starczym zwyrodnieniu plamki), chorobach zapalnych siatkówki jak toksoplazmoza, monitorowania zagłębienia w nerwie wzrokowym (jaskra), monitorowania stanów chorobowych nerwu wzrokowego (przednia niedokrwienna neuropatia, zapalenie wewnątrzgłkowe nerwu wzrokowego). Najczęściej fotografia nerwu wzrokowego wykonywana jest w takich schorzeniach jak: cukrzyca (retinopatia cukrzycowa), AMD (zwyrodnienie plamki związane z wiekiem), zakrzep żyły środkowej siatkówki, zator tętnicy siatkówki, krwotoki do siatkówki / plamki, choroby zwyrodnieniowe siatkówki jak choroba Besta, dno żółtoplamkowe, druzy blaszki podstawnej siatkówki, toksoplazmoza, toksokaroza, znamiona naczyniówki (monitorowanie w kierunku nowotworu / czerniak). Badanie jet dostępne w naszej klinice od ręki. Wykonujemy nie tylko fotografię barwną dna oka, ale również w świetle bezczerwiennym (widoczne w fotografiach galerii w kolorze zielonym). Wykonujemy taże badania:  angiografię fluoresceinową (FA) oraz  fotografię autofluorescencji (FAF). W Specjalistycznym Ośrodku Okulistycznym przy Klinice Alfa w Sochaczewie badanie to jest dostępne zazwyczaj od ręki.

KLINIKA ALFA

ul. Polna 9

Sochaczew, 96-500

Kontakt telefoniczny w sprawie zabiegów :

Rejestracja wizyt:

46 88 08 290 wew.1